Good stuff. But I was wondering why you avoid darker shadows. I think this painting cries for deep blacks and strong contrasts instead of being so bright and colorful.
Wait until you see the whole, finished painting. Maybe it will make a little more sense then. However “don’t judge the book by the teaser”, as they say :D
Fantastican rad , iako nezavrsen ! Alla Prima jednostavno ozivljuje sliku.
Mozda nije mesto ovog pitanja u ovom blogu ali nadam se da ce biti odgovoreno.
Petre posto vidim da si veliki ljubitelj slika Paje Jovanovica kao i mnogi od nas, dali si nekada saznao koja je bila njegova paleta boja, priprema podloge za slikanje i moguci medijum? Slucajno sam nasiao preko interneta na predavanje odrzanog u Beogradskom Narodnom muzeju "BOJE PAJE JOVANOVICA" krajem prosle godine ali nikako da nadjem neki dokumenat u vezi predavanja dali pisani zapis ,audio ili video,predavanje je odrzala konzervator i hemicar Narodnog muzeja u BG mr Milica Stojanović.Pisao sam im ali nikako da odgovore.Link: http://www.narodnimuzej.rs/prateci-programi-izlozbe-paja-jovanovic-izbor-slike-iz-zbirke-narodnog-muzej-u-beogradu/?lng=lat
U principu ne odgovaram na anonimne komentare i pitanja, ali ponekad me priroda samog komentara navede da prekrsim to pravilo. Ovo je jedna od takvih situacija.
Dakle, u vezi palete Paje Jovanovica i njegove slikarske tehnologije, nazalost nemam nista da kazem jer nemam nikakvog znanja o tome. Doduse, moram da priznam da me taj deo njegovog rada do sada nije preterano interesovao. Licno mislim da se tehnoloski aspect Jovanovicevog slikarstva ne namece kao ocigledan I poseban kvalitet njegovog rada, kao sto je to ocigledno slucaj kod, recimo, Rembranta. Dobar crtez, stabilna i cesto prijatno dinamicna kompozicija i naravno njegova virtuozna slikarska tehnika, su stvari koje su prvenstveno privlacile moju paznju svih ovih godina. Naravno da su kako paleta boja tako i ulja i medijumi koje je Paja u svom slikarskom procesu koristio neodvojivo vezani za njegovu tehniku i postignute rezultate, ali verovatno zbog toga sto ja ni u svom slikarstvu ne posvecujem vecu paznju tehnoloskoj strani, to me ni kod Paje nije dovoljno zanimao taj deo njegovog metijea.
Mozda je glavni razlog za moje relativno nedopustivo zanimarivanje slikarske tehnologije duboko uvrezeno uverenje da, sustinski, tehnologija nije presudna stvar, niti se u njoj krije tajna velikog slikara (sem casnih izuzetaka, kao sto je vec pomenuti Rembrant). Verujem da se I na ovo moze primeniti ona lepa narodna misao (istina ) da ce “u rukama Mandusica Vuka svaka puska biti ubojita”!
Na kraju, i pored svega izrecenog, ipak moram da priznam da bi bilo interesantno znati nesto vise o slikarskoj tehnologiji naseg velikog majstora. Ako uspes da dodjes do tih podataka, molio bi te da mi ih prosledis.
Hvala ti na komentaru i na linku, Unknown! Molio bih te da nam sledeci put otkrijes svoje ime :)
Pre svega izvini na "unknown",eto na brzinu sam napravio blog account i nekako ispade bez imena.Ovo mi je prvi blog u koju=i sam se upisao.Inace moje ime je Darko Popovski.
Hvala na komentarima i naravno ako dobijem neku informaciju vezanu za to od strane Narodnog muzeja obavezno cu ti je proslediti.
Jesi li nekada razmisljao da snimis DVD video o procesu svoga rada? Dan,Donato i Greg to vec imaju a isto bitanje sam pitao i Borisa ali jos uvek cekam odgovor.
Pozdrav!
P.S. Pokusavam da stavim svoje ime ID medjutim dobijam poruku:Your OpenID credentials could not be verified.Nadam se da cu to uskoro srediti.Za sada nemam drugog izbora a da ostane "Unknown",izvini
Darko, Nije jos vreme da pravim dvd o procesu moga rada. Za sada ne osecam potrebu da energiju i vreme (koje mi inace hronicno nedostaje) ulazem u jedan takav projekat. Mozda kasnije kada (ako) u meni zelja za tim ojaca.
Good stuff. But I was wondering why you avoid darker shadows. I think this painting cries for deep blacks and strong contrasts instead of being so bright and colorful.
ReplyDeleteWait until you see the whole, finished painting. Maybe it will make a little more sense then.
ReplyDeleteHowever “don’t judge the book by the teaser”, as they say :D
Fantastican rad , iako nezavrsen ! Alla Prima jednostavno ozivljuje sliku.
ReplyDeleteMozda nije mesto ovog pitanja u ovom blogu ali nadam se da ce biti odgovoreno.
Petre posto vidim da si veliki ljubitelj slika Paje Jovanovica kao i mnogi od nas, dali si nekada saznao koja je bila njegova paleta boja, priprema podloge za slikanje i moguci medijum? Slucajno sam nasiao preko interneta na predavanje odrzanog u Beogradskom Narodnom muzeju "BOJE PAJE JOVANOVICA" krajem prosle godine ali nikako da nadjem neki dokumenat u vezi predavanja dali pisani zapis ,audio ili video,predavanje je odrzala konzervator i hemicar Narodnog muzeja u BG mr Milica Stojanović.Pisao sam im ali nikako da odgovore.Link: http://www.narodnimuzej.rs/prateci-programi-izlozbe-paja-jovanovic-izbor-slike-iz-zbirke-narodnog-muzej-u-beogradu/?lng=lat
Hvala unapred!
U principu ne odgovaram na anonimne komentare i pitanja, ali ponekad me priroda samog komentara navede da prekrsim to pravilo. Ovo je jedna od takvih situacija.
DeleteDakle, u vezi palete Paje Jovanovica i njegove slikarske tehnologije, nazalost nemam nista da kazem jer nemam nikakvog znanja o tome. Doduse, moram da priznam da me taj deo njegovog rada do sada nije preterano interesovao. Licno mislim da se tehnoloski aspect Jovanovicevog slikarstva ne namece kao ocigledan I poseban kvalitet njegovog rada, kao sto je to ocigledno slucaj kod, recimo, Rembranta. Dobar crtez, stabilna i cesto prijatno dinamicna kompozicija i naravno njegova virtuozna slikarska tehnika, su stvari koje su prvenstveno privlacile moju paznju svih ovih godina. Naravno da su kako paleta boja tako i ulja i medijumi koje je Paja u svom slikarskom procesu koristio neodvojivo vezani za njegovu tehniku i postignute rezultate, ali verovatno zbog toga sto ja ni u svom slikarstvu ne posvecujem vecu paznju tehnoloskoj strani, to me ni kod Paje nije dovoljno zanimao taj deo njegovog metijea.
Mozda je glavni razlog za moje relativno nedopustivo zanimarivanje slikarske tehnologije duboko uvrezeno uverenje da, sustinski, tehnologija nije presudna stvar, niti se u njoj krije tajna velikog slikara (sem casnih izuzetaka, kao sto je vec pomenuti Rembrant). Verujem da se I na ovo moze primeniti ona lepa narodna misao (istina ) da ce “u rukama Mandusica Vuka svaka puska biti ubojita”!
Na kraju, i pored svega izrecenog, ipak moram da priznam da bi bilo interesantno znati nesto vise o slikarskoj tehnologiji naseg velikog majstora. Ako uspes da dodjes do tih podataka, molio bi te da mi ih prosledis.
Hvala ti na komentaru i na linku, Unknown!
Molio bih te da nam sledeci put otkrijes svoje ime :)
Pre svega izvini na "unknown",eto na brzinu sam napravio blog account i nekako ispade bez imena.Ovo mi je prvi blog u koju=i sam se upisao.Inace moje ime je Darko Popovski.
DeleteHvala na komentarima i naravno ako dobijem neku informaciju vezanu za to od strane Narodnog muzeja obavezno cu ti je proslediti.
Jesi li nekada razmisljao da snimis DVD video o procesu svoga rada?
Dan,Donato i Greg to vec imaju a isto bitanje sam pitao i Borisa ali jos uvek cekam odgovor.
Pozdrav!
P.S. Pokusavam da stavim svoje ime ID medjutim dobijam poruku:Your OpenID credentials could not be verified.Nadam se da cu to uskoro srediti.Za sada nemam drugog izbora a da ostane "Unknown",izvini
Valjda sam sredio ime profila pa da isprobam
DeleteDarko,
DeleteNije jos vreme da pravim dvd o procesu moga rada. Za sada ne osecam potrebu da energiju i vreme (koje mi inace hronicno nedostaje) ulazem u jedan takav projekat. Mozda kasnije kada (ako) u meni zelja za tim ojaca.
Looks cool! :)
ReplyDelete